marți, 13 iulie 2010

Linkin Park : Parerea mea

Cam prin clasa a 4-a daca tin bine minte, pe cand ascultam Animal X si Akcent, m'a sunat vara'miu si mi'a zis : "ba, uite ! am gasit o formatie misto, ia asculta cum suna" si mi'a pus cateva secunde din Du Riechst So Gut de la Rammstein; bineinteles ca eu am zis ceva de genul : "ce e ma cu satanistii aia?!", insa aia a fost cam prima melodie rock pe care am ascultat'o.
Inainte de asta vedeam mereu pe MTV, In The End de la Linkin Park; la scurt timp dupa Du Riechst So Gut, am mai dat de Somewhere I Belong, Numb, From The Inside, Breaking The Habit si Faint [da...toate de pe Meteora, insa cam de pe atunci am inceput sa ascult LP].
Desi toate melodiile pe care le'am ascultat primele sunt de pe Meteora, albumul meu preferat este Hybrid Theory.
Inafara de High Voltage, care nu este asa de grozava si Crawling, care mie personal nu prea imi place, toate melodiile de pe primul lor album vor fi mereu pentru mine "fatale si legendare si etc" :))
Aparut in 2000, dupa acesta a urmat in 2003, Meteora, care s'a ridicat la nivelul primului album; insa, in 2004 au scos acel Mash-Up tampit cu Jay-Z, de pe care au si lansat single-ul Numb/Encore. Pentru mine, acel album a fost un gunoi; nu am absolut nimic cu Jay-Z, chiar imi plac Empire State of Mind, 99 Problems sau Dirt Off Your Shoulder, insa dupa mine, el ar trebui sa isi vada de rap-ul sau si LP de rock-ul lor;  de la colaborarea asta zic eu ca Linkin Park au inceput sa o "ia in jos".
A urmat in 2007, Minutes To Midnight, care pe langa titlul de "mega cliseu" [Boys Like Girls, Iron Maiden etc, au melodii cu nume asemanatoare, si insusi titlul este stupid, in opinia mea], nu a fost un album chiar asa de rau, cu melodii ca Given Up, No More Sorrow, Shadow of the Day sau The Little Things Give You Away [personal nu mi'a placut niciodata What I've Done, si o consider si azi cea mai proasta piesa facuta vreodata de LP]; insa nu cred ca acest stil li se potriveste. Si notele primite de album au fost cu mult mai scazute decat HT sau Meteora, unul din site-uri acordand nota 2 cu mentiunea ca "Linkin Park incearca sa adopte un nou stil, insa esueaza lamentabil" sau ceva de genul.
Am sperat ca poate dupa porcaria de "mash-up" cu Jay-Z, si albumul destul de slab din 2007, or sa revina la nivelul pieselor care i'au consacrat de pana in 2004, insa acum cateva saptamani aud ca numele noului album care va aparea in toamna 2010 este " A Thousand Suns"; grozav...mai cliseu decat Minutes To Midnight. Deja mi'a venit in minte titlul albumului Snow Patrol, A Hundred Million Suns, sau Placebo cu Battle For The Sun. Ce are toata lumea cu soarele ??
Am zis ca "eh, lasa ma; poate doar titlul o fi asa", dar am vazut ca primul single se va numi The Catalyst [ecologisti, sau ce naiba se cred...] si suna cam asa [este un demo nefinisat asta, insa dupa versuri, se vede deja...ca nu au nici un gand sa revina la melodii precum Faint sau altele vechi] :


"God bless us everyone" ??? ..mda
One Step Closer, Breaking The Habit, My December si From The Inside vor fi mereu intre melodiile mele preferate, insa cred ca dupa albumul asta, poate si pt ca nu mai am 13-14 ani ca atunci cand am ascultat prima oara Linkin Park (desi multa lume zice ca Linkin Park sunt formatie de pusti de 14 ani, nu am fost niciodata de acord cu asta), poate si pentru ca si'au schimbat complet stilul, sau poate pentru ca atunci habar nu aveam de Chevelle, voi putea zice dupa 6 ani, ca nu mai este LP formatia mea preferata :))
Cam asta este parerea mea despre una dintre primele trupe rock care le'am ascultat.

"God bless us everyone" auzi...

2 comentarii:

  1. Cum ai zis, e parerea ta, dar nu sunt de acord deloc cu tine. Shadow of the day, The Catalyst si What Ive Done(de exemplu) sunt unele din cele mai bune cantece ale lor. Tu nu vrei sa accepti ca de-a lungul timpului LP s-au maturizat, s-au schimbat si evident, melodiile lor la fel.Nu puteau sa ramana aceeasi formatie pe care o stiai tu cand aveai 14 ani asa ca incearca sa mai asculti atent melodiile acestea poate asa iti vei schimba parerea....:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut, cand am auzit Wretches and Kings un post in care am zis ca retrag mai tot ce am zis despre LP. Imi place foarte mult noul album.
    Insa tot raman la parerea ca MTM a fost un album mai slab din partea lor.

    RăspundețiȘtergere

Baga !